Nieuw Johnnie Walker Black lanceert unieke limited edition met AI-gegenereerde flessendesigns in samenwerking met Andy Gellenberg de ” Johnnie Walker Black Label Andy Gellenberg X AI “
Johnnie Walker, ’s werelds meest iconische Scotch whiskymerk, lanceert een revolutionaire Johnnie Walker Black limited edition: 5.000 unieke flessen, elk met een individueel door AI gegenereerd design, gebaseerd op het werk van de Duitse kunstenaar Andy Gellenberg. Deze bijzondere samenwerking laat zien hoe technologie, kunst en vakmanschap kunnen samensmelten tot een collectie die zowel visueel als inhoudelijk ongeëvenaard is.
Het project is onderdeel van een bredere innovatiebeweging binnen het merk, aangedreven door het nieuwe technologieplatform ‘Project Vision’ van Diageo. Hiermee wordt het mogelijk om op schaal unieke flessendesigns te creëren, die volledig zijn afgestemd op de persoonlijke stijl en beleving van de consument.
Voor deze editie creëerde Andy Gellenberg 50 originele kunstwerken in zijn herkenbare popartstijl. Vervolgens werden deze werken door generatieve AI vertaald naar 5.000 verschillende flessendesigns – elke fles is daarmee volstrekt uniek én genummerd. De ontwerpen tonen silhouetten van individuele personen, als weerspiegeling van de vele gezichten en identiteiten van de moderne whiskydrinker. Dit maakt elke fles tot een persoonlijke expressie van smaak en stijl.
De inhoud van de fles is de vertrouwde Johnnie Walker Black Label – een blend van zorgvuldig geselecteerde malt- en grainwhisky’s uit heel Schotland, gerijpt gedurende minimaal 12 jaar. Met een smaakprofiel vol zachte rook, vanille, toffee, kruiden en donker fruit, blijft deze whisky een klassieker met een moderne uitstraling.
Volgens Gellenberg draait dit project om de kracht van diversiteit en individualiteit. Elk gezicht, elk verhaal en elk label draagt bij aan een groter geheel. De samenwerking laat zien hoe kunst en technologie elkaar kunnen versterken en hoe whisky méér kan zijn dan alleen een drankje – het wordt een vorm van zelfexpressie.
Deze exclusieve serie was uitsluitend verkrijgbaar in Duitsland maar nu ook online bij Slijterij wijnhuis van den Bos. De adviesprijs bedraagt €49,99 maar bij ons slechts €39,99 op=op. Door het beperkte aantal van slechts 5.000 stuks is de collectie niet alleen aantrekkelijk voor whiskyliefhebbers, maar ook voor designverzamelaars en kunstliefhebbers.
Met deze baanbrekende lancering zet Johnnie Walker opnieuw een krachtige stap richting de toekomst van personalisatie, creativiteit en beleving – volledig in lijn met het motto: Keep Walking.